Werkwijze

Aanmelden
Het aanmelden kan op verschillende manieren, zie ook contact:
– Een telefonische afspraak
– Via een mail-bericht
– Via een voicemail bericht

Doordeweeks kunt u bellen tussen 10:00 en 13:00 uur. De praktijk heeft geen secretariaat. Het kan dus voorkomen dat u de voicemail krijgt. Spreek gerust in, dan bel ik zo snel mogelijk terug.

Bij de aanmelding nemen we in een telefonische bespreking kort door wat de reden is van de aanmelding. En overleggen we of u eerst als ouder(s) een afspraak maakt of dat uw kind direct meekomt.

Intakeformulier
Het werkt sneller en efficiënter als u vooraf het intakeformulier invult. Ik zal het formulier vooraf via de mail verstrekken.

Intakegesprek
Bij het intakegesprek wordt vooral gesproken over de achtergrond van het kind en over de hulpvraag en verwachtingen van u (en uw kind). Ook leg ik de werkwijze en het vervolgtraject uit.

De afspraken
In principe bent u tijdens de afspraken aanwezig. Het geeft de kinderen een veilig gevoel. Door uw aanwezigheid tijdens de sessies kunnen ook we afstemmen wat goed werkt binnen de thuissituatie en kunt u uw kind tijdens het hele proces beter begeleiden. Met wat oudere kinderen kan dit in overleg ook anders.

Aan het eind van iedere coaching bespreken we hoe we verder gaan. Meestal is er na 2 tot 5 afspraken al veel veranderd in uw situatie. Het totaal aantal coaching sessies is onder andere afhankelijk van de complexheid van het probleem. Als het nodig is, zal ik doorverwijzen naar andere hulpverleners.

Soms hebben kinderen een terugkomsessie nodig om het geleerde weer even op te frissen. Dit kan bijvoorbeeld 1 keer per jaar, 1 keer per half jaar of 1 keer per kwartaal. Dit is afhankelijk van het kind en de situatie.

Bij de coachings wordt onder andere gebruikgemaakt van Kids’ Skills, De Matrixmethode, Mindfulness voor kinderen en diverse spelmethodes als het kinderkwaliteitenspel en eigenwijsjeskaarten.

Verwijzing
Verwijzing door uw huisarts, bureau jeugdzorg of school kan, maar is niet noodzakelijk.

Comments are closed.